Nýdek - Zjednodušená verze stránek

CHATA SOŠOV

Nýdek náměstí 400 m, Střelmá 460 m, Malý Sošov 764 m, Beskydské sedlo 680m

Sošov

Přijedete na náměstí, které leží v centru obce Nýdek.. Zde máte první možnost zaparkovat své auto. Pokud přijedete autobusem vystoupíte na autobusové zastávce. Po vystoupení z autobusu (zaparkování automobilu) se vydáte směrem na Střelmou  po zelené turistické značce. Projdete kolem pošty a pořád půjdete po hlavní cestě.  Asi po 3 km dojdete na konečnou autobusovou  zastávku ( pokud jste ještě nezaparkovali svůj automobil, učiňte tak zde). Nyní, po možném odpočinku, pokračujete dál  po cestě, která vede proti proudu řeky. Asi po 600 metrech byste měli dojít k rozcestí. Jelikož chcete jít na chatu Sošov vydáte se cestou vlevo proti proudu bystřiny, podél stavení. Po téměř třech kilometrech dojdete na chatu Sošov , ve které se můžete občerstvit i ubytovat.  Tato polská chata stojí  pod vrcholem Velký Sošov 885 metrů nad mořem a v jejím okolí se nachází několik tratí pro sjezdové lyžování.

Cesta zpět: půjdete po červené lesní mezinárodní trase, která je dlouhá 2km až přijdete na rozcestí v Beskydském sedle. Sedlo je  zajímavé, že zde byl  hraniční přechod do Polska. Odtud  se vydáte po zelené značce směrem do Nýdku. Trasa je dlouhá asi 13 km.